نقشدان

در دلم ماند که یکبار فقط از ته دل ، طرحی از او بزنم، زلف پریشان بکشم

نقشدان

در دلم ماند که یکبار فقط از ته دل ، طرحی از او بزنم، زلف پریشان بکشم

نقشدان

بسم الله

قلم روی کاغذ می رود..
طرحی می زند..
صاحب قلم را وجدی می آید..
آن وجد را خواهانم..




للحق

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۳:۴۷ آغاز
کلاس
بچه های کلاس

تمرین نخست. جدول تنالیته

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۰۲ ب.ظ


این هم اولین تمرین کلاس :) ببینید چه تمرین خوبی بود، سرش برامون گل های زعفران آوردند، که هم بویشان دل آویز بود و هم زیبا. عکس تمرین در ادامه مطلب است.



            










 استاد باید اعتراف بکنم که توی دوتای اولی توی خانه های تیره مداد رو فشار دادم. اما بعدی ها نه. سومی رو نمی دونم چرا اینطوری خونه های آخریش اینقدر هم شکل شدن و بی تغییر موندند. ولی به نظرم آخری خوب شده. اون دایره هم کمی مثلا خلاقیت به خرج دادم. خواستم ببینم توی قالب دیگه چطور میشه. عکس بزرگ است می شود با زوم دقیق شد روش.



                




اینم ادامه تمرین

این دوتای اولی رو بدون محوکن کشیدم،آخری با محوکن. زوم کنید دقیق دیده میشه



            




این چندتا خونه از نزدیک (این بدون محوکن)

 
                 



اینم چندتا خونه از نزدیک (با استفاده از محوکن)



               



ولی درسو فهمیدم ها! یکی دیگه هم کشیدم خراب شد.


۹۳/۰۸/۱۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
احلام

نظرات  (۳)

۱۵ آبان ۹۳ ، ۰۸:۳۷ سعید مسعود
خیلی عالی و ممنونم ازت بابت انجام تمرینات و پاسخ سوالات با وجود کسالتی که داشتین و گفته بودین.خیلی منظم و ترتمیز و باحوصله کار میکنی که عالیه.با دوربین احتمالا عکس گرفتی .زوم که میکنم جزئیات پیکسلا مشخص نمیشن که بگم محوکنو خوب استفاده کردی یا نه.اگه اسکنر دم دستتون باشه با رزولوشن 300 اسکن کنید و بصورت RGB و بزارید رو وبلاگ بهتر میشه ریزه کاریا رو دید.قشنگ میشه تفکیک کرد همه ی خاکستریها را.اون دایره آخری هم خیلی جالب شده.
هم شکلی خانه های جدولهای سوم و چهارم یکیش همینه که فشار مدادو تو خونه های تیره کنترل شده و به اندازه بقیه استفاده نکردی.حتی ممکنه کمتر از حد معمول فشار داده باشی یا اینکه محوکن را بصورت یکدست همه جا بکار نبردی.خود محوکن اگر محکم فشار داده بشه یک پرده و حتی بیشتر تیره می کنه.
کلا خوب بود.راضیم.مرسی
پاسخ:

بله با دوربین گرفتم. اسکنرمون کار نمیکنه.
من عکس رو از دور گرفتم که همشون دیده بشن، ماکرو میگرفتم بافت کاغذم میدیدن.
به نظرم من از محوکن خوب استفاده نکردم. آدم خودش میدونه کجای کارش خرابه.
از اول باز میکشم.
۱۵ آبان ۹۳ ، ۰۸:۳۸ سعید مسعود
عکس گلا هم که عالی.زیبایی خاصی داده به یک کار کارگاهی خشک.میش ه بعنوان لوگوی این تمرین ازش ستفاده کرد.
پاسخ:
خواهش میکنم. ما اینجا تمرین عکاسی هم میکنیم. عکسای بامزه دیگه هم حین کار گرفته شد :)
۱۵ آبان ۹۳ ، ۰۸:۴۶ سعید مسعود
اگه میتونستین اسکن کنید یا با همون دوربین با کیفیت بالاتر حتما بفرستین چون الان دقیق تر دیدم اشکالاتی هست.بخصوص تو چهار خونه ی آخر همه ی شکلا.مثلا تو اولی خونه ی آخری را احتمالا پایان کار هر چی تونستی تیره کردی.این اشکالی نداره خیلی ولی باید خونه قبلیش به اندازه یک پرده - فقط یک پرده از اون روشن تر باشه که برا شما چند پرده ست.بنابراین نیازی نیست آخری را با تمام زور و قدرت تیره کنید.خود منم تو تمرین همین کارو کردم.منتها من خواستم نهایت تیرگی رو نشون بدم فقط.تیره پرکلاغی به اصطلاح چاپچیا
پاسخ:
خوب من که گفتم توی دو تا جدول اولی فشار دادم خانه های تیره رو.
عکس رو زوم کنید قشنگ همه چیزش دیده میشه ها!
زوم نکردین.
از اول میکشم، چون فک کنم از محوکن خوب استفاده نکردم.دوسش ندارم خیلی :)
ماکرو عکس میگیرم که دقیق ببینید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">